IT-laiteomaisuuden elinkaarenhallinta
Optimoi IT-laiteomaisuuttasi tarkalla tiedolla
Optimo DUX on IT-laiteomaisuuden elinkaarenhallinnan ratkaisu, jonka avulla voit automatisoida laitekannan elinkaaritietojen hallinnan, optimoida laitekannan kokonaiskustannuksia sekä maksimoida laiteinvestoinneista saatavan hyödyn.
Se yhdistää talouden- ja tietohallinnon sekä toimittajien järjestelmistä saatavat tiedot organisaation käytössä olevaan laitekantaan koko niiden elinkaaren ajan.
Optimo DUX näyttää reaaliaikaisesti IT-laiteomaisuuden tilan ja käyttöasteen, jotta kustannukset eivät pääse karkaamaan ja laitteet voidaan tehokkaasti kierrättää. Loppukäyttäjät ja taloushallinto saavat ajantasaista ja oikeaa tietoa talouden seurantaan ja suunnitteluun. Optimo DUXin käyttöä voidaan laajentaa myös muihin teknologia- ja käyttöomaisuustyyppeihin.
Ratkaisumme
Hankinta, hallinta ja uusinta
Optimoimme elinkaaren kaikkia vaiheita
Automatisoi tiedon hallinta ja palvelut
-
IT-laitteiden elinkaaritiedon hallinta
-
Tilaus-toimitusketjut
-
Kustannusten läpinäkyvä kohdennus
-
Sisäinen tai ulkoinen palvelulaskutus
Optimoi laitekannan kokonaiskustannukset
-
Laitteiden käytön, häiriöiden ja ympäristömittareiden seuranta
-
Laitekannan ja elinkaarien optimointi tarkan tiedon avulla
-
Varaston minimointi
-
Jälkimarkkina-arvon hyödyntäminen
Minimoi poikkeamat ja turvaa tehokas käyttö
-
Häiriöiden ja poikkeamien minimointi
-
Juurisyiden analysointi ja mitigointi
-
Huoltotarpeiden ennakointi
-
Tarpeeseen sopivan laitteen valinta
Inventoi ja löydä laitteesi
-
Työasemien ja oheislaitteiden reaaliaikainen inventointi
-
Työasemien ja oheislaitteiden sisätilapaikannus
-
Omaisuuden merkintä ja laitetietojen haku viivakoodi, NFC- tai BLE-tunnisteilla
IT-omaisuuden hallinta on tärkeä osa tietohallinnon kustannusten optimointia
Optimo DUX on konkreettinen tiedolla johtamisen väline, jolla optimoit nykyhetkeä ja suunnittelet tulevaa. Voit esimerkiksi simuloida uuden liiketoiminnan tuomia IT-laitteiden hankintakustannuksia ja nähdä niiden vaikutuksen budjettiin.
Optimo DUX myös hälyttää ennakoivasti, kun laitteiden takuu- tai rahoitussopimukset ovat päättymässä. Tiedot pysyvät ajan tasalla ilman aikaa vievää ja virheille altista manuaalista työtä.
- Näyttää tarkasti organisaatiosi työasemien, mobiililaitteiden, ohjelmistojen ja oheislaitteiden määrän.
- Selvitämme, mitkä järjestelmät sisältävät tietoa laitteista.
- Kartoitamme poikkeamat esimerkiksi omistus- ja takuutiedoissa.
- Saat selville laitteiden todellisen iän, mahdolliset kadoksissa olevat laitteet sekä eroavaisuudet ja virheet eri järjestelmissä sijaitsevissa tiedoissa.
- Teemme suunnitelman kuinka IT-laitetietojen reaaliaikaisesta ja tarkasta hallinnasta.
- Kartoitus on kiinteähintainen, ja sen aikana saat mahdollisuuden tarkastella laiteomaisuutta Optimo DUXin kautta.
- Jos haluat kartoittaa myös ohjelmisto-omaisuuteesi ja pilvipalvelut, niin toteutamme sen yhdessä yhteistyökumppanimme Crayonin kanssa. Kartoitus antaa pohjan IT-omaisuuden hallintastrategian päivittämiselle tai luomiselle, jos sitä ei ole vielä virallisesti olemassa.
Kaikki osapuolet hyötyvät
Tietohallinto
-
Reaaliaikainen tilannekuva työasemaympäristön käytöstä ja toimivuudesta.
-
Palvelulaskutus, jonka loppuasiakkaat voivat verifioida.
-
Kyberturvallisuus paranee, kun tiedetään missä laitteita käytetään.
-
Pidemmät laitteiden elinkaaret, laitekannan optimointi.
-
Kattava ja ajantasainen raportointi
IT-palveluhallinta
-
Virhealttiin manuaalisen työn määrä vähenee
-
Laitekortin luonti automaattisesti.
-
Tarkat ja ajantasaiset tiedot laiterekisteriin.
-
-
Tarkka ja automatisoitu palvelulaskutus ja raportointi.
-
Oikeat takuutiedot huoltotoimenpiteitä varten.
-
Lähituki löytää laitteet huolto- ja vaihtotilanteissa.
-
Häiriötilanteiden ennakointi ja ehkäisy vähentävät tukipalveluiden tarvetta.
Talous ja johto
-
Hankintaennusteiden ja budjetoinnin tarkkuus parantuu.
-
Mitattua tietoa hankintojen ja kilpailutusten tueksi.
-
Kustannussäästöt, kun ei hankita turhaan uusi laitteita ja pystytään optimoimaan laitteiden elinkaarikustannuksia.
-
Toiminnan vastuullisuus paranee, kun pystytään optimoimaan hankintoja, kierrättämään tehokkaammin ja mittaamaan ympäristövaikutuksia.
Liiketoimintayksikkö
-
Palvelulaskutuksen läpinäkyvyys - laskutuksen perusteet voidaan tarkistaa helposti
-
Tieto käytössä olevien laitteiden jäljellä olevasta elinkaaresta.
-
Hankintaennusteiden ja budjetoinnin tarkkuus parantuu.
-
Häiriöttömämpää työskentelyä, kun käytössä ovat oikeanlaiset laitteet.
-
Tuottavuuden ja asiakastyytyväisyyden parantuminen toimivilla IT-laitteilla.
Ajankohtaista
Ajankohtaista
Elinkaari hallintaan - ei enää katoavia IT-laitteita
Olen parinkymmenen vuoden urani aikana seurannut, miten organisaatiot käyttävät satoja tuhansia tai miljoonia euroja IT-palveluhallinnan kehitykseen ja järjestelmään, johon kuuluu yhtenä osana myös...
Ota yhteyttä
Ota yhteyttä lomakkeella, niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. Kerro meille, mikä on paras aika ja kanava ottaa sinuun yhteyttä.